Ֆրանցիսկո
Դե Սուրբարանը ծնվել է 1598թ.-ին:
Նա ծնվել է գյուղական միջավայրում, գեղարվեստական կրթություն է ստացել Սևիլիայում: Ծագումով գյուղացի լինելով` Սուրբարանը կապված մնաց հողի, առարկաների, իրերի հետ:
17-րդ դարը
տվեց ևս մի տաղանդավոր նկարիչ Ֆրանցիսկոյին:
16 տարեկանում նա ընդունվեց հանրահայտ նկարիչ Պետրո դե Վիլյանուեվի մոտ դասնթացների: Նա 3 տարի անց արդեն ինքնուրույն լինելով ստացավ պատվերներ անգամ եկեղեցիներից: Նա շատ դժվարությամբ բացեց իր արվեստանոցը: Նա իր ամբողջ կյանքում յուրահատուկ ուշադրության չի առժանացել: Իսկ հիմա նրան համարում են տաղանդաշատ մարդկանցից մեկը: Նա գրել է կույսերի մասին, նրանց ապրած կյանքի ծառայությունների և չարչարանքների մասին: 1658թ-ին նկարիչը տեղափոխվում է Մադրիդ:
Իր նկարները տարբերվում էր նրանով, որ չկար տանջանք, և նա սիրում էր նկարել եկեղեցականներին: ԻՐ հայտնի նկարներից մեկը դա Սվ. Լավրենտինն է նկարված 1636թ.-ին, որը այս պահին Էրմիտաժում է:
1634թ.-ին նա նկարեց` <<Հերկուլեսի Սխրագործություն>> կտավը: Այդ նկարըը իր նկարած ոչ մի նկարներին նման չէր: Այս նկարից հետո Իսպանիայի թագավորը նրան հռչակեց Պալատական նկարիչ: 2011թ.-ից այս նկարը Իսպանիայի արծաթե մանրադրամի վրա է:
Սուրբարանը
1630-1640թթ.-ին նա վայելում էր իր փառքն ու հռչակը, իսկ 1634թ.-ին, երբ
տեղափոխվում էր Մադրիդ արդեն գտնվում էր ծայրահեղ աղքատության մեջ:
Սուրբարաը` երբ որ
նկարում էր Իսպանիայի եկեղեցիներում, Լատինական Ամերիկայում միևնույնն է նրա
նկարների մեջ կգտնեիր 17-րդ դարը Իսպանիայում: Նա իր բոլոր կերպարները նկարում էր
շատ խիստ հայացքով, թափանցիկ, հասարակ տղաների և եկեղեցական աշխատողներին:
Նրա նկարները շատ հասարակ,պարզ ու միանման են: Շատ հեշտ է կռահել տրամադրությունն ու գործողությունն :
Սուրբարանը ժամանակավոր խնդրեց իրեն
փոխանցել կերամիկական որմնանկարը 16-րդ դարի, որից նա ստացավ դեկորատիվ շատ
գեղեցիկ մի կերպար: Ծածկոցի ֆոնը
Մադոննա Մելոսերսիայի, որը նման էր
թատրոնի վարագույրի:
1629թ.ին ավարտեց <<Բոնավետուրի>> հավաքածուն: Հավաքածուն շատ յուրօրինակ էր եկեղեցական թեմայով, և 17-րդ դարի ոճով:
Սուրբարանը նկարել է ծանր գործվածքե հագուստով աստվածաբանների, գրողների` բնանկարի կամ ճարտարապետության ֆոնում, նրանց առատորեն լուսավորելով վերևից: Պատկերահանվողները սովորաբար նկարված են ամբողջ հասակով, հանգիստ կեցվածքով` ասես պատմում են իրենց գործերի մասին:
Բուռն քնարական ապրումները նրանց դեմքերին հակադրություն են ստեղծում զուսպ, բայց շարժմունքների հետ: Շատ նկարներ զուրկ են կրոնականությունից:
Հերոսական <<Սուրբ Կասիլդա>> նկարը, որը հիմա գտնվում է թանգարանում: Ըստ առասպելի նա Տոլեդոյի ղեկավարի աղջիկն էր: Նա պատկերված է շատ թանկարժեք գործվածքներց կարված շքեղ զգեստով` ծաղիկներով զամբյուղը ձեռքին:
Իսպանիայում արդեն 17-րդ դարի սկզբին Սուրբարանը սկսեց նկարել նատյուրմորդներ, տեսարաններ կապված առօրյայի հետ: Նրա նկարների դասավորվածությունը շատ խիստ էր, և հիմնականում մի քանի գույնային գամաներով:
Արվեստանոցը որտեղ նա նկարում էր շատ խիստ դասավորվածություն ուներ` մռայլ գրապահարաններ, եկեղեցական գրքեր, և մի փոքրիկ պատուհան որտեղից ընկնում էր լույս:
Իսպանիայում արդեն 17-րդ դարի սկզբին Սուրբարանը սկսեց նկարել նատյուրմորդներ, տեսարաններ կապված առօրյայի հետ: Նրա նկարների դասավորվածությունը շատ խիստ էր, և հիմնականում մի քանի գույնային գամաներով:
Սուրբարանը իր կյանքի
վերջին տարներին փոխել էր իր ոճը, նկարների մեջ մտցրել էր փափկություն,
տաքություն, և նրբություն: Այս ամենի վառ օրինակն է <<Մարիամի պատանեկությունը>> նկարը,
որը մոտավորապես 1660 թ.-ին գտնվում
էր Սանկտ-Պետերբուրգում>>:
Արվեստանոցը որտեղ նա նկարում էր շատ խիստ դասավորվածություն ուներ` մռայլ գրապահարաններ, եկեղեցական գրքեր, և մի փոքրիկ պատուհան որտեղից ընկնում էր լույս:
Նրա նկարների
դասավորվածությունը շատ խիստ էր, և հիմնականում մի քանի գունային գամաներով:
Անգամ
ամենափոքրիկ առարկան նա մանրակրկիտ ուսումնասիրում էր, թե լուսավորվածությունը, թե դասավորվածությունը որպեսզի նկարը լիներ ինչքան հնարավոր է անթերի:
Սուրբարանը պայքարում էր, որպեսզի իր նկարների ոճը չփոխվեր, և դրա համար չկարողանալով պահպանել իր նկարների համբավը:Ըստ պահանջարկի այլ ոճի նկարներ էին ակտուալ:
Իվիճակի չլինելով վերականգնել իր վաղեմի համբավը նա մահացավ աղքատության մեջ օգոստոսի 27-ին
1664թ.-ին Մադրիդում:
Իր 66 տարիներից
հետո նա թողեց շատ մեծ ժառանգություն, կտավներ, որոնք այժմ գնահատվում են շատ թանկ:
Ֆրանցիսկոն մահացավ չիմանալով, որ իր կտավները այդքան մեծ
արժեք ունեն, իսկ ինքը այդքան մեծ հռչակ:
Օգտվել եմ հետևյալ աղբյուրներից`
Վարդանյան Լենա
11-3 դասարան
No comments:
Post a Comment